În afacerile zilelor noastre , pentru ca organizaţiile să
realizeze o afacere eficientă, trebuie să îndeplinească diverse cereri.
Având în vedere că organizaţia este un sistem social,
comportamentul angajaţilor şi al membrilor organizaţiei este foarte important
pentru organizaţie şi pentru funcţionarea ei cu succes.
Eficienta afacerii si productivitatea , depind in mare masura de
relatiile de munca pozitive dintre
membrii organizatiei.
Studiind comportamentul angajaţilor în organizaţie, de la nivel
de indivizi, apoi grupuri de lucru şi echipe, până la cel mai larg nivel ,
atingem principalul scop si anume sa permitem oamenilor sa primeasca competenta
si recunoasterea de care au nevoie , ca
sa fie eficienti in timpul lucrului.
Pe langa aceste aspecte studiul comportamentului ne ofera
posibilitatea de a anticipa comportamentul angajatiilor in anumite situatii si
felul cum modul organizational influenteaza comportamentul lor.
Fiecare angajat reacţionează asupra mediului organizaţional
astfel încât exprimă un anumit tip de comportament.
Sarcina managerului este să analizeze si sa orienteze
comportamentul membrilor organizatiei, astfel încât comportamentul angajatului
să asigure realizarea obiectivelor organizaţiei, dar şi obiectivele individuale
ale angajatului.
Comentarii
Trimiteți un comentariu