Treceți la conținutul principal

Interviu: Adrian Miulescu, manager interimar Spitalul Caritas: „Datoria totală a spitalului este de 10 milioane de lei”

Reporter: Domnule Adrian Miulescu, potrivit unui raport de audit al performanței spitalelor publice cu arierate, realizat de Ministerul Sănătății, Spitalul Caritas este în top 10 al datoriilor, mai precis pe locul al șaptelea la nivel național. Care este situația financiară în momentul de față?
Adrian Miulescu: Datoria totală este de 10 milioane de lei, la bugetul de stat, arierate și furnizori. Eu sunt convins că toată lumea s-a gândit că guvernul o să intervină din nou, o să mai dea o amnistie fiscală și o să stingă arieratele. De asta s-a ajuns în această situație. În spital, singurele secții, să zicem, profitabile, sunt:  Secția Medicală cu Cardiologia și Neurologia, Pediatria, care este și este o secție foarte frumoasă, iar pe linia de plutire se află și Recuperarea Medicală. Aș vrea să mai adaug că intenționăm să facem secție separată de Cardiologie.

Reporter: Este solicitarea atât de mare pe această secție?
Adrian Miulescu: Nu este cea mai mare solicitare, deocamdată, pentru că face parte din Medicală, dar dacă ar fi secție separată, cu siguranță ar fi.
Reporter: Pe surse, am aflat că spitalul are cam 140 de internări pe lună, adică vreo patru pacienți pe zi.
Adrian Miulescu: Sunt cam 146 de pacienți. Vreau să mă întâlnesc cu cei de la Casa de Sănătate și să solicit, fiind spital de grad IV, din numărul de paturi să nu mai taie 30%. Noi figurăm cu 220 de paturi, dar în mod real avem finanțare pentru 160. La fel, Compartimentul de Primiri Urgențe (CPU) este prins ca și cameră de gardă și nu este finanțat corespunzător, de Ministerul Sănătății. Acum, finanțarea vine de la Casa de Sănătate și o foaie înseamnă 57 de lei, infim față de costuri. De asemenea, laboratorul nu este acreditat RENAR, nu avem absolut nici un beneficiu, dar avem costuri, datorii la furnizori, la echipamentele care sunt luate în comodat. La Secția de ginecologie avem sălile de operații în conservare. Dar plătim salarii și sporuri de 50% pentru sala de operații, pentru asistente.
Reporter: Cum se plătesc sporuri dacă nu este activitate?
Adrian Miulescu: Normal ar fi să se plătească sporul de 50% pentru asistente la timpul efectiv lucrat în sală. Dar nu se întâmplă așa, se plătește sporul de 50% la salariu.
Reporter: Se spune că la Spitalul Caritas nu se operează decât furuncule.
Adrian Miulescu: De acum încolo situația se va schimba. Cu câteva zile în urmă s-a operat o hernie ombilicală, după mult timp. Am discutat cu toți chirurgii și le-am explicat că nu mai putem trimite toți pacienții din ambulatoriu la spitalul din Alexandria. Pe Ginecologie, este la fel. Nu s-a mai făcut o operație de cezariană de trei ani. Am discutat și cu ginecologii, le-am explicat că nu se mai poate așa ceva.
Vreau să introducem tot spitalul pe centre exacte de cost și vreau să vedem costurile pe fiecare secție. Unde se vrea să se muncească, se va munci, unde nu se vrea, acționăm chirurgical.
Reporter: Ați găsit aparatură nefolosită în spital?
Adrian Miulescu: N-am găsit aparatură medicală nefolosită, am găsit aparatură medicală depășită. I-am rugat pe toți medicii din spital să facă necesarul de aparatură pe fiecare secție.
Reporter: Care ar fi cea mai stringentă nevoie?
Adrian Miulescu: E nevoie de multe, de un ecograf, în primul rând, pentru că toate ecografele din spital sunt depășite. Apoi, este nevoie de un incubator pentru Secția de pediatrie, de un monitor, de un dopler. S-a inventat chirurgia robotică și ne lovim de un apendic. La Radiologie, în schimb, aparatura este bună. Am văzut că există și un contract cu o firmă privată care are un computer tomograf dar, din păcate, noi nu beneficiem de niciun serviciu. Intenționez să rezolvăm problema asta. Vreau să găsesc o formă de colaborare cu firma care deține computerul tomograf, prin care spitalul să beneficieze de investigații gratuite.
Reporter: Dar computerul tomograf privat nu funcționează pe week-end.
Adrian Miulescu: Nici după-amiază nu funcționează, doar dimineața. Dar, dacă tot avem ortopedie și doamna director medical Temelie vrea să opereze, măcar să asigurăm ca Radiologia să aibă continuitate.
Reporter: Cum este organigrama?
Adrian Miulescu: Organigrama e mare și stufoasă după părerea mea, sunt și foarte multe posturi în plus și sunt oameni angajați pe ele.
Reporter: Cum v-a primit personalul ?
Adrian Miulescu: Bine. N-am avut nicio problemă cu nimeni, cel puțin până acum. Eu am venit aici să-mi fac treaba, e o provocare și cred că pot să reușesc. Dacă am și sprijinul primăriei, cu siguranță voi reuși. Știu că financiar nu poate să ne sprijine, dar prin hotărârile consiliului local pot s-o facă. De pildă, intenționez să fac parcarea cu plată, pentru că în spital intră și iese cine vrea. În toate spitalele civilizate parcarea e cu plată și vizitatorii trebuie să respecte orele de vizită.
Reporter: Care este profesia dumneavoastră de bază?
Adrian Miulescu: Sunt jurist. Am făcut și cursurile de management sanitar
Reporter: Ați mai manageriat unități spitalicești?
Adrian Miulescu: De cel puțin 10 ani numai asta fac. Am condus clinici din mediul privat. Și dacă am reușit în sistemul privat sunt convins că voi reuși și în sistemul de stat.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Misiune Viziune Obiective

"Medicina este știința și conștiința încălzite de iubire față de oameni." Iuliu Hațieganu Povestea  PROFESSIONAL KLINIC  a început din dorința de a oferi o alternativă profesionistă a sistemului medical din România și pentru ca pacienții noștri să fie mereu încrezători în serviciile oferite la cele mai înalte standarde și în dedicarea personalului medical. Personalul nostru medical este unul profesionist, pregătit să intervină în orice situație cu care pacienții noștri se confruntă. Siguranța pacienților este grija noastră cea mai importantă, de aceea, selecția medicilor noștri se face pe baza a trei criterii care ne vor ghida mereu: calitatea umană, profesionalismul și perseverența. VIZIUNE Crearea unui centru multidisciplinar cu servicii medicale integrate de prevenție și diagnostic care să răspundă în permanență nevoilor tuturor pacienților noștri. Promovarea și pregatirea continuă a resurselor umane interne. MISIUNE Împreună cu rețeaua noastră internă de s

Vouchere de vacanta pentru mediul privat .

Asa cum bine se stie , mediul privat este principalul motor al economiei si principala vaca de muls in situatii de criza economica. In acest sens propunerea mea catre guvernanti (actuali sau viitori) este ca angajatii din mediul privat sa fie scutiti de plata a doua impozite pe salariu sau esalonat cate 125 RON lunar pe o perioada de 1 an de zile iar aceste sume sa se transforme in vouchere de vacanta. Mentionez ca m-am referit la scutirea de la plata impozitului de catre angajat deoarece mintile luminate ale zilelor noastre au mutat intreaga povara fiscala in carca angajatului. As fi preferat ca aceasta masura sa nu fi fost luata si deducerea sa fie facuta in numele angajatorului. Sub oricare dintre formele mai sus mentionate este important ca un astfel de proiect de lege sa prinda forma si astfel sa putem recompensa competenta, munca asidua si seriozitatea din marea majoritate a mediului privat.